Dag 2 New York - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Weijtjesgotousa - WaarBenJij.nu Dag 2 New York - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Weijtjesgotousa - WaarBenJij.nu

Dag 2 New York

27 Juli 2014 | Verenigde Staten, New York

Vanmorgen om 7 uur opgestaan. Na een prima verzorgd ontbijt hadden we om 8.30 uur de shuttlebus naar de Staten Island Ferry.
Deze ferry is gratis en na 20 minuten varen stonden we in Manhattan.
We waren van plan om met de subway (metro) naar Ground Zero te gaan, maar op de app die we hadden, zagen we dat het minder dan 3 kilometer lopen was vanaf de Ferry. Nog even nagevraagd en ja hoor, het was prima te lopen. Temperatuur was heerlijk, zo'n 23 graden dus zijn we rustig gaan lopen. Onderweg kwamen we de St Paul's Chapel tegen en stonden achter de glazen deuren te kijken. Hoewel er een kerkdienst bezig was, werden we gewenkt om binnen te komen en achterin de kerk konden we gaan staan of zitten. Een mooie kerk. De dominee sprak nog over het vliegtuig dat in Oekraine is neergestort. Wel apart om een klein stukje van zo'n kerkdienst mee te maken. Rituelen die wij niet kennen.
Vervolgens zijn we weer verder gelopen richting ground zero. Wel een heel indrukwekkend gezicht en wat een groot monument. Via internet hadden we ook tickets geregeld voor het 9/11 museum. Omdat we te vroeg waren (we hadden tickets voor 12.00 uur en we waren er om 10.30 uur) zijn we eerst nog naar Wall Street gelopen. Van alle kanten was dat afgezet voor auto's en er was volop bewaking. Trouwens niet alleen daar maar overal waar we vandaag liepen was er bewaking met camera's en politie. Na wat rond gelopen te hebben, zijn we weer terug gegaan naar het museum. In het museum zag je onder andere alle foto's van de mensen die bij de aanslag op 9/11 zijn omgekomen. Ongelofelijk hoeveel! De jongens vonden vooral de gehavende brandweerwagen indrukwekkend.
Na het museum zijn we naar de Brooklyn Bridge gelopen. Daarna bij de Mc Donalds gegeten en weer terug met de Ferry. Op de terugweg werd de Ferry heel de weg begeleid door de coast guard met een mitrailleur op de voorkant van de speedboot. Of dit ons nu zo op ons gemak stelt...
De shuttle bus stond al te wachten dus we konden zo instappen.
Vanavond hebben de jongens nog even gezwommen en we gaan zo ons bed weer opzoeken want morgen gaan we opnieuw New York verkennen.
hotel: Hampton Inn & suites Staten Island

Tags: New York

Wij zijn een gezin met 3 kinderen (8, 9 en 11 jaar) en gaan in de zomer van 2013 een rondreis maken door Californië.

Actief sinds 15 Mei 2013