Dag3 New York - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Weijtjesgotousa - WaarBenJij.nu Dag3 New York - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Weijtjesgotousa - WaarBenJij.nu

Dag3 New York

28 Juli 2014 | Verenigde Staten, New York

Vanmorgen weer met de ferry naar Manhattan gegaan. Thuis hadden we al tickets gekocht voor Liberty Island en Ellis Island. Vanaf de ferry was het maar 5 minuten lopen naar de boot die ons eerst naar Liberty Island bracht. Daar moesten we eerst weer door de security (was bij het museum 9/11 ook al het geval). Alle spullen in bakken die gescreend worden. Zelfs je horloge moet je af doen. Daarna zelf door de "poortjes" heen en vervolgens al je spullen weer pakken en omdoen.
Toen we zaterdag aan kwamen vliegen, zagen we uit het vliegtuig al het vrijheidsbeeld. En ook met de Staten Island Ferry waren we er al langs gevaren. Wel leuk om het nu ook van dichtbij te hebben gezien.
We zijn boven in de voet van het vrijheidsbeeld geweest. Een prachtig uitzicht over de skyline van Manhattan.
Daarna met de boot door naar Ellis Island. Hier kwamen destijds alle migranten die per boot uit Europa kwamen aan.
We zijn even het gebouw wezen bekijken waar de mensen zich destijds moesten inschrijven. Daarna met de boot terug naar het beginpunt.
Daar wilden we de subway nemen richting Central Park. Maar zo eenvoudig ging dat allemaal niet. Nadat we twee kaartjes hadden gekocht (je kan maar 1 kaartje tegelijk kopen) die we met de visacard hadden betaald, vermeldde het apparaat dat ze de transactie niet konden uitvoeren. Nog een paar keer opnieuw een poging gewaagd maar helaas. Toen maar via cash betalen en gelukkig dat ging wel goed. Daarna op zoek naar de juiste metrolijn. Op een gegeven moment dacht Sybren dat we verkeerd stonden en liep hij het poortje uit. Stond Sybren dus aan de ene kant van de poortjes en wij aan de andere kant. Nog geprobeerd of Sybren met het kaartje weer naar binnen kon, maar nee hoor. Vervolgens liep hij boos het gebouw uit. Fokke dan ook maar naar buiten en ja hoor, daar stond Sybren om de hoek. Weer twee nieuwe kaartjes kopen en opnieuw naar binnen. Wat een gedoe. Maar goed, we wisten nu wel welke lijn we moesten hebben en uiteindelijk zijn we dus wel richting Central Park gegaan.
De jongens wilden graag naar de grootste speelgoedwinkel van New York (Fao Schwarz). Terwijl we vanaf de metro richting Central Park liepen, herkende Sybren opeens de speelgoedwinkel. Deze komt namelijk ook in de Smurfen film voor (wel grappig: ook gisteren herkenden de jongens allerlei gebouwen die ze zagen uit de Smurfen film). Na de speelgoedwinkel stond ook de grootste Apple winkel op het programma. Sybren en Jurjen wilden graag een langer snoertje om hun ipad op te laden. Wat een gebouw en vooral: wat een mensen!! Het leek wel gratis. Echt ongelofelijk! Wel leuk om te zien, maar je moet er zelf niet te lang in rond lopen.
Vervolgens door naar Central Park waar we op een bankje wat hebben gedronken. Jurjen wilde ook heel graag een echte Amerikaanse hotdog, dus Jurjen heeft samen met Fokke een hot dog op.
De tijd vloog voorbij, dus voordat we het wisten moesten we alweer de metro terug naar de Ferry nemen. Na aankomst van de Ferry op Staten Island hebben we allemaal nog een pizzapunt op en daarna was het wachten op de shuttlebus van het hotel. Maar om 19.30 uur nog steeds geen shuttlebus terwijl deze er om 19.00 uur zou moeten zijn. Andere mensen die dezelfde shuttlebus moesten hebben, zijn gaan bellen en uiteindelijk mochten we op kosten van het hotel een taxi nemen.
De Jongens hebben net nog even gezwommen en zijn zich nu klaar aan het maken voor bed.
Morgen alweer onze laatste dag in New York.
hotel: Hampton Inn & Suites Staten Island

Tags: New York

Wij zijn een gezin met 3 kinderen (8, 9 en 11 jaar) en gaan in de zomer van 2013 een rondreis maken door Californië.

Actief sinds 15 Mei 2013