Dag 12 Niagara Falls Canada - Reisverslag uit Niagara Falls, Canada van Weijtjesgotousa - WaarBenJij.nu Dag 12 Niagara Falls Canada - Reisverslag uit Niagara Falls, Canada van Weijtjesgotousa - WaarBenJij.nu

Dag 12 Niagara Falls Canada

08 Augustus 2014 | Canada, Niagara Falls

Woensdag hebben we tickets gekocht voor een bustour langs de Niagara Falls met verschillende stoppunten. Om 11.15 uur vertrokken we. De eerste stop was bij de Skylon Tower. Een prachtig uitzicht over de watervallen en ook over de rest van de stad (zowel de Amerikaanse kant als de Canadese kant). Verder een tocht gemaakt met de maid of the mist. Voordat je aan boord gaat krijg je een plastic regenjas. Deze heb je ook wel nodig want de rondvaartboot gaat langs de Amerikaanse watervallen en langs de Canadese. De regenjas heb je wel nodig want op een gegeven moment vaart de boot in de mist van de regenval.
Ook hebben we de journey behind the Falls gedaan. Je stond vlak bij de waterval maar werd niet echt nat al hadden we ook hiervoor weer een plastic regenjas gekregen.
Wat de jongens helemaal geweldig vonden was de Fury. Dit is een film die de geschiedenis van de watervallen weergeeft. Je krijgt eerst een regenjas aan en komt daarna in een grote filmzaal waar je achter een soort rekje gaat staan. Vervolgens lijkt het alsof je zelf middenin het ontstaan van de watervallen bent beland. Het begint met de ijstijd. Uit het plafond valt er sneeuw naar beneden. Er zijn aardverschuivingen (de grond gaat echt heen en weer), zware regenval, onweer. Het is levensecht en zonder regenjas word je hier echt heel nat. Na ook nog langs andere punten langs de waterval te zijn gereden, waren we om 18.15 uur weer terug bij ons hotel. We zijn gelijk naar de Managers receptie gegaan en hebben ons tegoed gedaan aan limonade, wijn, chips en ander lekkers. s'Avonds nog naar het vuurwerk gekeken wat bij de watervallen werd afgestoken
De niagara falls zijn heel erg toeristisch (met allerlei vertier eromheen) maar wij vonden het zeker de moeite waard.

Wij zijn een gezin met 3 kinderen (8, 9 en 11 jaar) en gaan in de zomer van 2013 een rondreis maken door Californië.

Actief sinds 15 Mei 2013