Dag 14 Lancaster pa - Reisverslag uit Lancaster, Verenigde Staten van Weijtjesgotousa - WaarBenJij.nu Dag 14 Lancaster pa - Reisverslag uit Lancaster, Verenigde Staten van Weijtjesgotousa - WaarBenJij.nu

Dag 14 Lancaster pa

09 Augustus 2014 | Verenigde Staten, Lancaster

Bij dit hotel is ontbijt niet inclusief dus gisteravond zijn we al aan de overkant van de weg een brood wezen kopen en een pot nutella en kaas. Vanmorgen konden we dus zo ontbijten. Daarna zijn we naar the amish farm and house gereden. Hier zelf wat rondgekeken en een rondleiding gedaan. De jongens waren blij toen de rondleiding afgelopen was, want die duurde bijna een uur en ging natuurlijk helemaal in het Engels. Dus wel begrijpelijk dat ze dat redelijk saai vonden. Fokke en ik vonden het wel leuk en interessant om te horen over de geschiedenis van de amish en hun leefwijze. Vandaag ook koetsjes zien rijden (zwart met op de achterkant een rood gevaren driehoek). Amish rijden namelijk niet in auto's en hebben ook geen elektriciteit. Wel maken ze gebruik van propaan gas.
Speciaal zijweggetjes gereden, zodat we langs hun huizen reden. Zagen ze inderdaad met een paard het land bewerken.
Je herkent de mensen direct aan hun kleding.
Daarna wezen shoppen in een outlet en een paar dingen gekocht.
Toevallig reden we langs een midgetgolfbaan (bleek van dezelfde ondernemer als de midgetgolf baan in Lincoln waar we toen ook geweest zijn). De jongens hadden erg zin om nog een keer te midgetgolfen dus dat zijn we gaan doen. Maar eerst een ijsje gegeten. Nou ja ijsje....Ze vroeg hoeveel bolletjes en Sybren, Fokke en ik hadden wel zin in 2 bolletjes. Maar we hadden natuurlijk kunnen weten dat een Amerikaans bolletje geen Nederlands bolletje is!
Ik geloof dat we in totaal wel iets van 6 bolletjes kregen. Ik kon geen ijs meer zien toen het op was!
Vanavond lekker gegeten in het hotel.
hotel: Double Tree Resort by Hilton Lancaster

Wij zijn een gezin met 3 kinderen (8, 9 en 11 jaar) en gaan in de zomer van 2013 een rondreis maken door Californië.

Actief sinds 15 Mei 2013