Dag 15 Lancaster en dag 16 Washington D.C. - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Weijtjesgotousa - WaarBenJij.nu Dag 15 Lancaster en dag 16 Washington D.C. - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Weijtjesgotousa - WaarBenJij.nu

Dag 15 Lancaster en dag 16 Washington D.C.

12 Augustus 2014 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Dag 15 Lancaster

Zaterdag hadden we geen speciale plannen om te doen. Sybren had in het hotel een folder zien liggen van een speelgoedwinkel en wilde daar wel graag naar toe. Dus zijn we op pad gegaan. Alleen kwamen we in Lancaster op weg naar de winkel in een file terecht. Uiteindelijk bij de winkel aangekomen, bleek het ook niet veel voor te stellen. Het was (zoals je in de USA wel vaker ziet) een winkelcomplex van maar 5 winkels, waaronder dus een speelgoedwinkel gecombineerd met tweede hands spullen. Sybren heeft nog een bestuurbare helikopter gekocht van zijn zakgeld. Daarna zijn we nog wat gaan touren en zagen amish het land bewerken met paarden. Wel leuk om te zien.
s'middags hebben de jongens nog gezwommen en s'avonds hebben we in het hotel gegeten.
hotel: Double Tree Resort by Hilton Lancaster

Dag 16 Washington D.C.

Gisteren zijn we van Lancaster naar Washington D.C. gereden. Ook nu weer constant groen om ons heen. En wat kunnen ze het hier allemaal netjes onderhouden en schoon houden. Je ziet geen vuil langs de wegen liggen. Ook in de steden ziet het er allemaal keurig uit. Kunnen ze bij ons nog veel van leren! Ook zijn de tuinen van de mensen keurig onderhouden.
Rond 13.00 uur waren we al bij ons hotel. Eigenlijk konden we pas om 16.00 uur inchecken, maar onze kamer was al schoon gemaakt dus konden we gelijk onze spullen uitladen. Dit is het eerste hotel met een buiten zwembad dus daar hebben de jongens wel even gebruik van gemaakt.
Ook hier is een life guard weer verplicht bij het zwembad (verschilt per staat) dus de hele tijd dat het zwembad open is, zit er iemand bij het zwembad met een soort reddingsplank (wat je ook wel op de tv ziet).
Bij dit hotel kunnen we ook weer gratis gebruik maken van de shuttlebus. Je kunt kiezen tussen de shuttlebus naar het metrostation (King Street) of een shuttlebus eind van de middag en s'avonds naar een gezellige straat met allerlei restaurantjes naast elkaar. Wij hebben gisteravond dit laatste gedaan en hebben heel lekker gegeten bij een mexicaans restaurant (Gaucho).
hotel: homewood suites by Hilton Alexandria

Wij zijn een gezin met 3 kinderen (8, 9 en 11 jaar) en gaan in de zomer van 2013 een rondreis maken door Californië.

Actief sinds 15 Mei 2013