Dag 17 Washington D.C. - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Weijtjesgotousa - WaarBenJij.nu Dag 17 Washington D.C. - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Weijtjesgotousa - WaarBenJij.nu

Dag 17 Washington D.C.

12 Augustus 2014 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Vanmorgen na het ontbijt de shuttlebus van 9 uur genomen naar King Street. Even gevraagd aan iemand die bij de metro werkt hoe het hier werkt en vervolgens 5 kaartjes gekocht.
Gistermiddag hebben we in dit hotel Nederlanders gesproken die net weer naar huis gingen. Zij adviseerden ons om ook hier tickets te kopen voor de hop on hop off bus omdat de bezienswaardigheden best ver uit elkaar liggen en je met de bus overal langs komt. Ook de receptionist van het hotel zei dat dit echt aan te raden was. We hebben gisteravond dan ook al tickets gekocht voor de bus dus eerst 15 minuten de metro en daarna de hop on hop off bus in.
Er zijn hier 4 buslijnen die je kunt pakken dus mogelijkheden genoeg. Bij een aantal punten zijn we vandaag al uitgestapt om te kijken: George Washington Monument (eerste president van Amerika);
Arlington National Cemetry (militaire begraafplaats waar ook bekende personen (o.a. presidenten, astronauten, politici) begraven liggen. Wel indrukwekkend om te zien hoor. Rijen en rijen grafstenen. Ook John F. Kennedy en zijn vrouw liggen hier begraven.
Fokke, Jesper en Jurjen zijn ook nog de Washington National Cathedral ingeweekt. Sybren had er geen zin in, dus hebben wij samen op een bankje in de zon zitten wachten.
We hebben vandaag al heel veel gezien. Ook al glimp opgevangen van het Witte huis en het Capitol zagen we ook al liggen. Maar daar gaan we morgen naar toe.
Eind van de middag in een mall waar wel een stuk of 15 eetgelegenheden naast elkaar zaten met allemaal tafels rondom, gegeten en daarna weer de metro terug genomen.
We hadden trouwens weer prachtig weer vandaag en toen we vanavond bij ons hotel terugkwamen begon het te regenen.
hotel: Homewood Suites by Hilton Alexandria

Tags: Washington

Wij zijn een gezin met 3 kinderen (8, 9 en 11 jaar) en gaan in de zomer van 2013 een rondreis maken door Californië.

Actief sinds 15 Mei 2013