Dag 6 Boston - Reisverslag uit Boston, Verenigde Staten van Weijtjesgotousa - WaarBenJij.nu Dag 6 Boston - Reisverslag uit Boston, Verenigde Staten van Weijtjesgotousa - WaarBenJij.nu

Dag 6 Boston

01 Augustus 2014 | Verenigde Staten, Boston

Vanmorgen hadden we bij het ontbijt ruim keus wat betreft eten. Wel wat het erg druk dus je moest gelijk gaan zitten als er een tafeltje vrij kwam.
Met de shuttlebus zijn we naar de metro gebracht (Davis) en daar kaartjes gekocht. In vergelijking met Nederland is het openbaar hier een stuk goedkoper. Wij betaalden voor een retour naar Boston (kleine 20 minuten van Davids naar Boston) totaal 15,90 dollar en konden daarmee met z'n 5e reizen (Kinderen onder de 12 zijn gratis).
In Boston hebben we een stuk van de Freedom trail gelopen. De route is aangegeven met een rode lijn op de weg en gaat langs allerlei historische gebouwen. Je hoeft dus alleen maar de rode lijn te volgen. Wel een apart gezicht: je ziet gebouwen uit begin 1700 tussen de wolkenkrabbers in.
We zijn ook naar de Quincy market geweest. Dit was vroeger een marktplaats. Het is een lange hal met allemaal eetkraampjes naast elkaar. Je kunt er van alles eten. Wij hebben bij een kraampje een croissant gekocht en hebben dat lekker buiten op een bankje op zitten eten (het was vandaag begin van de middag een graad of 28).
Daarna rustig verder gelopen. Toen we het meeste gezien hadden zijn we dezelfde route teruggelopen en hebben in de wijk Little Italy bij een Italiaan heerlijk gegeten (in dit stukje Boston zit echt de ene Italiaan naast de andere Italiaan). Sybren was vandaag niet zo lekker (al sinds gisteren eind van de middag) dus we besloten na het eten weer naar het beginpunt te lopen en de metro terug te nemen.
Dat ging allemaal flitsend. Helaas was dit niet het geval met de shuttlebus. We hadden opgebeld en ons werd verteld dat de bus over 25 minuten bij ons zou zijn. Na 45 minuten nog maar eens gebeld en toen werd gezegd dat we nog zo'n 20 minuten op de bus moesten wachten omdat hij mensen naar een andere metrolijn aan het brengen was. In totaal hebben we 1,5 uur moeten wachten op de shuttlebus. Waardeloos!
Jongens hebben ook vanavond natuurlijk weer in het zwembad gelegen.
Morgen gaan we verder naar Lincoln.
Hotel: Hyatt Place Boston/Medford

Tags: Boston

Wij zijn een gezin met 3 kinderen (8, 9 en 11 jaar) en gaan in de zomer van 2013 een rondreis maken door Californië.