Dag 8 en dag 9 Lincoln/Ithaca NY - Reisverslag uit Ithaca, Verenigde Staten van Weijtjesgotousa - WaarBenJij.nu Dag 8 en dag 9 Lincoln/Ithaca NY - Reisverslag uit Ithaca, Verenigde Staten van Weijtjesgotousa - WaarBenJij.nu

Dag 8 en dag 9 Lincoln/Ithaca NY

04 Augustus 2014 | Verenigde Staten, Ithaca

Gisteren hebben we een leuke dag in Lincoln gehad. Een prachtige omgeving. We hebben als eerste de Flume Gorge trail gelopen. Dit is een wandeling van iets meer dan 3 km. In de kloof aangekomen ga je via houten trappen en bruggen langs en over de waterval heen. Het water stroomt over graniet en ook de wanden van de kloof zijn van graniet. Boven aangekomen ga je door het bos weer naar beneden.
Daarna zijn we doorgereden naar de Cannon Mountain aerial tramway. Met een gondel zijn we naar boven gegaan de berg op. Daar
wat rond gekeken en met de kabelbaan weer naar beneden.
Vervolgens doorgereden naar de Mount Washington Cog Railway.In 1869 is deze railway geopend en was daarmee de eerste bergbeklimmende tandradspoorweg ter wereld. Het schijnt de een na steilste spoorlijn ter wereld te zijn. Een stoomlocomotief duwt de trein de berg op en op een hoogte van 1917 meter stap je uit. Het uitzicht was boven op de berg erg wisselend. Het ene moment stonden we in de mist (waren we letterlijk in de wolken) en het volgende moment kon je een eind weg zien. Gelukkig hadden we vesten bij ons, want het was boven best fris. Er was een ruimte waar je wat kon eten/drinken en er waren vooral veel "hikers". Mensen die de berg aan het beklimmen waren. We spraken er een man die met vrienden aan het lopen was. Hij had 22 kilo bepakking op zijn rug. Ze hadden al een hele afstand gelopen en zouden die dag nog een stuk doorlopen en dan ergens hun kamp opzetten. Sportief hoor!
Na een uur werden we weer door de trein opgehaald en dit keer gingen we de berg af. De trein gaat heel langzaam dus het duurt wel even voordat je de berg op en ook weer af bent.
Een paar van jullie merkten al op dat bij het verslag van dag 7 het plattegrondje niet klopt. Dit komt doordat dit programma de plaats Lincoln in New Hampshire niet kent en een andere Lincoln pakt. Maar we waren dus in Lincoln NH in de White Mountains.
Vanmorgen zijn we doorgereden naar Ithaca. Dit was onze langste autorit voor deze vakantie. We zijn om 9.30 uur weggereden en om 17.00 waren we er (natuurlijk wel onderweg gestopt). De jongens hadden vandaag dus een filmdag want ze hebben alle drie filmpjes op hun ipad zitten kijken. Het eerste uur gingen we door de bergen heen (eerst White Mountain en toen Green Mountain). Omhoog en omlaag.
Het was heel de autorit constant groen om ons heen.
We hebben een mooi hotel. Zelfs een keuken in onze kamer. Toch maar uit eten gegaan bij Ciao. Een aanrader!
620 km gereden
hotel: Homewood suites by Hilton Ithaca

Tags: Ithaca

Wij zijn een gezin met 3 kinderen (8, 9 en 11 jaar) en gaan in de zomer van 2013 een rondreis maken door Californië.

Actief sinds 15 Mei 2013