Dag 10 Ithaca NY - Reisverslag uit Ithaca, Verenigde Staten van Weijtjesgotousa - WaarBenJij.nu Dag 10 Ithaca NY - Reisverslag uit Ithaca, Verenigde Staten van Weijtjesgotousa - WaarBenJij.nu

Dag 10 Ithaca NY

05 Augustus 2014 | Verenigde Staten, Ithaca

Vandaag zijn we naar Robert Treman State Park gereden. Vanaf ons hotel was dit 15 minuten rijden. Wat een prachtig park ook weer! Eerst naar de hoger gelegen parkeerplaats gereden en daar en stuk gewandeld. Je hoorde (en zag) weer een waterval. Daarna naar de parkeerplaats beneden gereden. Op internet hadden we gezien dat daar een natuurlijk zwembad was onderaan de waterval. Dat leek ons wel wat. Maar helaas... Gisteren hadden we het laatste uur tijdens onze autorit regen. En het laatste stuk was er geen sprake meer van regen, maar van stortregen. Fokke z'n telefoon begon toen ook heel hard te "toeteren" (mijn tel stond uit). Bleek dat we een bericht hadden gekregen dat er in het gebied waarin wij reden overstromingen waren. Hebben wij overigens verder gelukkig niets van gemerkt.
Maar het gevolg van deze regenval was wel dat er nu zoveel water naar beneden kwam zetten, dat het zwembad onderaan de waterval gesloten was. Jammer! We zijn er wel wezen kijken en de jongens vonden het wel heel jammer dat ze niet konden zwemmen. Er was zelfs een duikplank vlak bij de waterval en ook het weer was er helemaal geschikt voor: 28 graden en volop zon.
Wel hebben de jongens zich nog een tijd vermaakt in een hele leuke speeltuin die ook in dat park was. Ze zaten al te mopperen dat je in Nederland nooit van die leuke speeltuinen tegen komt.
Eind van de middag maar weer in het hotel gezwommen. Tussen 17.30 en 19.30 hadden ze in dit hotel ook een licht diner wat bij de prijs inbegrepen was. Broodjes, ham, fricandeau, salade, chips e.d.
Ook witte en rode wijn dus Fokke en ik zijn aan de wijn gegaan (1 glas maar hoor). Het is hier echt een uitstekend hotel.
hotel: homewood suites by Hilton Ithaca

Tags: Ithaca NY

Wij zijn een gezin met 3 kinderen (8, 9 en 11 jaar) en gaan in de zomer van 2013 een rondreis maken door Californië.

Actief sinds 15 Mei 2013