Dag 18 Washington D.C. - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Weijtjesgotousa - WaarBenJij.nu Dag 18 Washington D.C. - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Weijtjesgotousa - WaarBenJij.nu

Dag 18 Washington D.C.

13 Augustus 2014 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Vanmorgen weer om 9 uur met shuttle naar het metrostation gereden. We hadden een 48-uurs ticket voor de hop on hop off bus dus vandaag konden we ook nog van de bussen gebruik maken.
Toen we weggingen regende het al en het ging onderweg alleen maar harder regenen. Gelukkig stond er al een bus klaar en konden we gelijk instappen. Onze bestemming voor vandaag was het Capitol. Thuis hadden we al gereserveerd voor de rondleiding om 11.00 uur.
Deze rondleiding is gratis, net zoals in Washington haast alle musea en bv de dierentuin gratis zijn.
In de bus was het rustig dus we konden gelukkig onderin de bus blijven. We hebben alle 5 een plastic regenjas aangetrokken die in de bussen liggen voor dit soort weer en die hebben we ook super hard nodig gehad!! Toen we bij de stop voor het Capitol uitstapten regende het echt "cats en dogs". Het water stroomde gewoon van de helling af. Je liep echt door het water. Sybren en Fokke hadden dichte schoenen met sokken aan en al snelde wilde Sybren z'n sokken uit om verder met blote voeten in z'n schoenen te lopen, want hij was alleen maar aan het soppen. De temperatuur was lekker (graad of 25) maar ondanks dat wordt je er toch koud van als je korte broek aan de onderkant nat is en je zeiknatte voeten hebt. We kwamen om 11.15 binnen. Gelukkig was het rustig (door het weer) en konden we mee met de tour van 11.30 uur. We kregen eerst een film te zien en daarna nog een rondleiding. Zo stonden we even later in de koepel van het Capitol. Erg mooi.
De jongens vonden het ook leuk om nu een keer zelf in de koepel te staan die ze vaak op t.v. zien. Verder was het voor hen redelijk saai omdat ze de taal niet verstaan. Na afloop in het visitor restaurant nog wat gegeten en gedronken. Daarna moesten we ons weer in het plastic hijsen wat nu natuurlijk nog nat was. En weer gingen we door de stromende regen. Eigenlijk stond voor vandaag het Witte huis nog op het programma (we hadden afgesproken daar een kopje koffie te drinken bij de fam. Obama) maar we waren zo nat en ook een beetje koud dat we besloten naar het hotel terug te gaan.
Onderweg klaarde de lucht langzaam op en toen we weer in het hotel waren zijn de jongens nog even gaan zwemmen.
Ook in dit hotel (weer een homewood) kan je tussen 17.00 en 19.00 uur een "licht diner" krijgen dat gratis is. We hebben hier lekker gegeten.
Morgen alweer onze laatste dag hier. Gaan we toch nog even langs Obama (als het goed is schijnt morgen de zon weer en wordt het een graad of 29).
hotel: Homewood & Suites by Hilton Alexandria

Tags: Washington

Wij zijn een gezin met 3 kinderen (8, 9 en 11 jaar) en gaan in de zomer van 2013 een rondreis maken door Californië.

Actief sinds 15 Mei 2013